نوشته شده توسط : emami

مایکروفر مدلی از اجاق هست  که از طریق تابش الکترومغناطیسی ریزموج، و به جنبش درآوردن مولکول‌های آب و دیگر مولکول‌های قطبیده، غذا را گرم نموده ، باعث می گردد که غذا در زمان کمی بپزد.

فرکانس امواج مایکروویو از امواج مرئی (نور) کمتر است، پس انرژی کمتری دارند. دلیل گرم‌شدن مواد غذایی با امواج مایکروویو این است که مولکول‌های مواد هم مانند بقیه اجسام، فرکانس طبیعی (فرکانس رزونانس) دارند. فرکانس طبیعی آن‌ها، فرکانس ارتعاشات نامنظم (کاتوره‌ای) آن‌هاست. هنگامی که فرکانس امواج در محدوده فرکانس طبیعی مولکول باشد، می‌توانند دامنه جنبش مولکول‌های قطبی را بیشتر کنند و به شدت نوسان مولکول‌ها اضافه کنند. این نوسان‌های کوچک، می‌توانند تبدیل به نوسان‌های بزرگ‌تر شوند. در جدول زیر، فرکانس طبیعی چند مولکول دو اتمی آمده‌است.

Hydrogen chloride (HCl)۸٫۶۶×۱۰۱۳ Hz

Carbon monoxide (CO)۶٫۴۲×۱۰۱۳ Hz

Nitrous oxide (N2O)۵٫۶۳×۱۰۱۳ Hz

این فرکانس‌ها همگی در محدوده امواج فروسرخ‌اند. امواج الکترومغناطیس، در واقع از یک جفت موج الکتریکی و مغناطیسی عمود برهم تشکیل شده‌اند. مولکول آب یک مولکول قطبی است. دلیل قطبی بودنش این است که اتم اکسیژن الکترونگاتیوی بیشتری دارد. یعنی الکترون‌ها را بیشتر جذب می‌کند و برای همین، هر مولکول آب، یک قطب مثبت و یک قطب منفی دارد. وقتی یک مولکول قطبی در یک میدان الکتریکی قرار می‌گیرد، تمایل دارد که در جهت میدان سمت‌گیری کند. حالا اگر این میدان به صورت موج باشد، دائماً جهت مولکول عوض می‌شود. فرکانس امواج اجاق مایکروویو، ۲٫۴۵ گیگاهرتز (۲٫۴۵×۱۰۹ Hz) است. این فرکانس به فرکانس طبیعی مولکول‌های آب نزدیک است. در نتیجه مولکول‌های آب در اجاق، دائماً در حال تغییر جهت‌اند. این تغییر جهت باعث شکسته شدن پیوند بین مولکول‌ها می‌شود. دست آخر انرژی موج، به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود و بنابراین، آب موجود در غذا گرم، و در نتیجه غذا گرم می‌شود.

 

فلزات این امواج را بازمی‌تابانند؛ بنابراین درون اجاق مایکروویو، امواج دائماً در حال رفت و برگشت هستند و غذا را درون آن گرم می‌کنند. برای همین، غذاهای آبکی بیشتر گرم می‌شوند ولی ظروف پلاستیکی و شیشه‌ای اصلاً گرم نمی‌شوند (مگر اینکه بر اثر رسانایی گرمایی، از راه غذا گرم شوند).

امواج مایکروویو را وسیله‌ای به نام مگنترون (به انگلیسی: magnetron) تولید می‌کند.

 

برای اینکه این امواج به همه جای غذا برسند، ظرف غذا معمولاً بر روی یک پای چرخان می‌چرخد. در مدل‌های قدیمی تر هم از یک پروانه فلزی برای پخش کردن امواج استفاده می‌شد. بدون چرخاندن غذا یا پخش کردن امواج، همه جای غذا گرم نمی‌شود. امواج درون اجاق مایکروویو، امواج ایستا (standing wave) هستند. چون طول موج این امواج حدود ۱۲٫۲۵ سانتی‌متر است، هر ۶٫۱۲۵ سانتی‌متر، دامنهٔ امواج تقریباً برابر صفر است (گره‌های موج ایستا). پس مولکول‌های مواد غذایی در این نقاط تحت تأثیر امواج قرار نگرفته، گرم نمی‌شوند. با قرار دادن لایه یکنواختی از پنیر کف اجاق، بدون میز چرخان، می‌توان این نقاط را دید. در واقع نقاطی که پنیر ذوب نشده، این نقاط هستند.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

۱/ دوشاخه یخچال به برق متصل نمی باشد. ممکن است احمقانه به نظر رسد، اما بسیاری از افراد بلافاصله نتیجه گیری می کنند که یخچال شان ایراد دارد، حتی قبل از اینکه چک کنند که آیا برق در دستگاه جریان دارد یا خیر.

 

۲/ ترموستات دستگاه قطع شده است. دوباره این مورد هم به نظر مسخره می رسد، اما به ما اعتماد کنید. ترموستات یخچال خود را پیدا کنید و چک کنید که روی دمای مناسب تنظیم شده باشد. ترموستات یخچال های ساید بای ساید معمولا در پشت دستگاه قرار دارد، در حالیکه برای یخچال های دیگر معمولا در زیر دستگاه می باشد.

۳/ درب یخچال به درستی بسته نیست. درب های یخچال و فریزر و لاستیک دور درب آنها را چک کنید. آیا لامپ درون یخچال هنگام بستن درب آن خاموش و روشن می شود؟ اگر نه، احتمالا درب دستگاه به درستی کار نمی کند.

 

درز گیر یخچال، نوار پلاستیکی و انعطاف پذیر دور تا دور لبه های درب ها برای محکم بسته شدن در ها طراحی شده اند، که می تواند گرما و رطوبت هوا را به درون یخچال بکشد. اگر این نوار پلاستیکی پاره شده است، شما باید آن را تعویض کنید و ببینید یخچال تان خنک تر می ماند یا خیر.

 

۴/ هوای سرد نمی تواند جریان داشته باشد. اگر جعبه های غذا دریچه ها را مسدود کنند، این امر می تواند مانع جریان هوای سرد در یخچال شما شود. یخچال خود را مرتب کنید یا برخی از مواد غذایی ای که مانع جریان هوا می شود و در نتیجه خنک نشدن یخچال می شود را از یخچال خارج کنید.

منبع: https://tamire-lavazem-khanehgi.blogspot.com/2020/11/blog-post_8.html



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

امیری، توزیع‌کننده کالای خانگی استان تهران، البرز و حومه درخصوص وضعیت بازار لوازم خانگی گفت: بازار لوازم خانگی در ماه‌های اخیر ثبات داشته و شاهد افت قیمت محصولات خانگی به دلیل کمبود نقدینگی در جامعه هستیم. 

وی افزود: در دو ماه گذشته کارخانجات تولید لوازم خانگی قیمت‌های خود را افزایش نداده‌اند، این در حالی است که کمبود کالا و نبودن مشتری به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در بازار لوازم خانگی موج می‌زند و روی هم رفته با رکود مطلقی روبه‌رو هستیم، به‌طوری که بنده از سال 57 تاکنون فروشنده محصولات خانگی هستم و این رکود بر بازار لوازم خانگی در 40 سال اخیر بی‌سابقه است.

این فروشنده لوازم خانگی اظهار کرد: هر کالایی نسبت به قیمت اولیه از سال 97 تا اردیبهشت‌ماه سال جاری خود چهار برابر افزایش قیمت داشت ولی در دو ماه گذشته، کاهش و رکود در بازار لوازم خانگی را می‌توان مشاهده کرد؛ نه این‌که کارخانه‌ها قیمت لوازم خانگی را ارزان کنند بلکه فروشندگان کالاهای خود را به قیمت در کارخانه یا با ضرردهی به دلیل نبود نقدینگی به‌دست مشتری می‌رسانند.

امیری افزود: البته بازار لوازم خانگی به دلیل کاهش قدرت خرید مردم کشش افزایش قیمت بیشتر نداشته و به همین دلیل شاهد ارزان شدن این کالاها در چند ماه اخیر هستیم.

پرنده پر نمی‌زند

فؤاد نیکرو، مدیر فروش لوازم خانگی یک برند خارجی در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی گفت: در سال گذشته با افزایش 30 درصدی قیمت محصولات خانگی روبه‌رو بودیم و از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت نیز لوازم خانگی 5 درصد گران شده بود ولی با این حال بازار رونق داشت و مردم وسایل ضروری خود را تأمین می‌کردند.

منبع:

https://emdadipre.hatenablog.com/entry/2020/11/07/074457?_ga=2.115706886.1884970652.1604702705-1603437540.1604702705



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

معمولا ماشین های اسپرسو ساز از تک گروپ تا پنج گروپ ساخته می شوند. قسمت های مختلفی دارد. از هدگروپ گرفته تا سینی چکه، هرکدام نیاز به مراقبت و نگهداری طولانی مدت خواهند داشت. چرا که هزینه های این دستگاه بالا است. لازمه درک بیشتر /از یک ماشین اسپرسو ساز در حین کار این است که قطعات را بشناسید.

 

هد گروپ (Head Group): قسمتی از دستگاه اسپرسو ساز می باشد برای عصاره گیری قهوه، پرتافیلتر به آن نصب و متصل می شود. آب از طریق مجرا های هد گروپ، به طور یکسان روی پودر قهوه کوبیده شده درون پرتا فیلتر می ریزد.

 

پرتافیلتر (Porta Filter):پرتافیلتر دارای یک محفظه با مجرا های ریز می باشد که به آن سبد پرتافیلتر می گویند. حجم این سبد بسته به تعداد خروجی های پرتافیلتر، متغیر می باشد. معمولا سبد ها برای خروجی یک شات، گنجایش ۷ تا ۱۱ گرم قهوه آسیاب شده دارد. برای خروجی دو شات گنجایش بین۱۴ تا ۲۲ گرم قهوه آسیاب شده است. البته در بعضی مواقع سبد ها با گنجایش بالاتر قابل استفاده می باشد.

 

نازل بخار:لوله ای است از جنس استیل که دارای چند خروجی برای بخار آب داغ، می باشد. از این معمولا برای گرم کردن و فوم گیری از شیر استفاده می شود.

نازل آب جوش:برای دادن آب جوش جهت تهیه مصارف مختلف است.



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

مایکروویو به دستگاهی گفته می شود که تنها مجهز به گرم کن با اشعه ( امواج مایکرو) و المنت تابشی از بالا است. خاصیت امواج رادیویی فرکانس بالا و طول موج کوتاه میباشد، که مانند پرتوهای قابل رویت نور، قسمتی از طیف الکترومغناطیسی را شامل میشوند.

این امواج با توجه به نوع ماده ای که به آن تابیده شده است، سه نوع واکنش نشان می دهند که شاید منعکس، منتشر یا جذب بشوند. این امواج در ارتباطات ماهواره ‌ای، گوشی همراه، رادار، راه ‌يابی در آسمان و دريا استغاده شده و از آنجا که با جذب شدن در مواد دارای آب دمای آن را بالا می برند، برای آشپزی و پخت غذا نیز به کار برده میشوند.

تفاوت ماکروویو با ماکروفر

در صورتی که بخواهیم به بیان راحت تفاوت این دو دستگاه را بیان کنیم میتوان گفت :

 در ماکروفر فرآیند پخت و پز توسط دما و گرما انجام می شود،

ولی در ماکروویو این عملیات علاوه بر دما و گرما، اشعه WAVE هم دخالت دارد.

برند ماکروفر دوو

امروزه ماکروفر های دوو یکی از بهترین ماکروفر ها در بازار ایران هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر شما می توانید با نمایندگی تعمیرات ماکروفر دوو در شمال تهران در تماس باشید.



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

آیا می دانید بررسی دلایل سوختن موتور یخچال چیست؟

گاهی متوجه اشکالاتی در یخچال خود میشوید که شما را نگران میکند مانند خاموش شدن یخچال و یا ماندگاری بسیار کم غذا. قطعا اولین سوالی که به ذهن شما میرسد این است که آیا موتور یخچال سوخته است؟در این مقاله راه‌های تشخیص سوختن موتور یخچال را برای شما شرح داده است تا در هنگام تماس با نمایندگی تعمیرات یخچال آگاهی کامل از مشکل دستگاهتان داشته باشید.

راه‌های تشخیص سوختن موتور یخچال

به طور معمول وقتی یخچال به درستی کار نمیکند این نگرانی برای مصرف کننده پیش می‌آید که موتور یخچال سوخته است یا اینکه دچار اشکالات اساسی شده، اما واقعیت این است که درست کار نکردن یخچال می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد و همیشه نیازی به تعمیر موتور یخچال و یا تعویض آن نیست.

 

سر صدای غیر عادی یخچال در هنگام کار کردن یکی از دلایل سوختن موتور یخچال میباشد

 

زمانی که موتور یخچال معیوب یا سوخته باشد یکی از نشانه‌های آن می‌تواند سر صدای زیاد یخچال در هنگام کار کردن باشد. اما به محض اینکه با سر صدای غیر عادی مواجه شدید نیازی نیست که حتما نگران موتور یخچال باشید چرا که عوامل دیگری هم وجود دارند که می‌توانند باعث به وجود آمدن این سر و صدا‌ها شوند. ممکن است اتصالات موتور به شاسی یخچال شل شده باشند و یا اینکه یخچال شما در جای ترازی قرار نگرفته باشد. وجود اشکال در فن موتور هم میتواند باعث به وجود آمدن صدا‌های عجیب باشد.

روشن نشدن یخچال یکی از دلایل سوختن موتور یا همان کمپرسور یخچال میباشد

وقتی یخچال روشن نمی‌شود اولین چیزی که به فکر مصرف کنندگان می‌رسد این است که حتما موتور یخچال سوخته است. اما لازم است قبل از اینکه با اطمینان بگوییم که موتور یخچال سوخته است موارد دیگری را بررسی کنیم. قبل از هر کاری مطمعن شوید که برق به یخچال می‌رسد.

شروع به کار یخچال با صدای خاص یکی از دلایل سوختن موتور یخچال است

ممکن است زمانی که یخچال را روشن می‌کنید صدای خاصی بشنوید و سپس یخچال از کار بیافتد. در چنین حالتی این امکان وجود دارد که موتور یخچال شما نیمسوز شده باشد البته موارد دیگری هم هستند که میتوانند باعث به وجود آمدن این اشکال شوند. ممکن است رله استارت یا اورلود معیوب باشد یا حتی برق ضعیف باشد. همچنین مسدود بودن مسیر گردش گاز هم می‌تواند باعث به وجود آمدن این اشکال شود.

کار نکردن موتور و شنیدن صدای چیک چیک از آن یکی از دلایل سوختن کمپرسور یخچال است

اگر یخچال شما سرما تولید نمیکند و بعد از چند لحظه صدای چیک چیک از موتور یخچال خود می‌شنوید احتمال زیادی وجود دارد که موتور یخچال شما خراب شده باشد، اما قبل از اینکه به طور قطعی نظر بدهیم لازم است که رله استارت، کمپرسور و سیکل گردش گاز را نیز بررسی کنید چرا که خراب در این قسمت‌ها هم میتواند دلیل به وجود آمدن این مشکل در یخچال شما شود.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()